24/7 Webboulevard online magazine gezondheid glazen bol

Published on januari 8th, 2014 | by scriptor

0

Jongerentrends 2014: smart society of offline?

Jong-volwassenen zijn hele positieve aanpakkers, ondanks of juist door de crisis. Zij zijn bijzonder goed geïnformeerd. Het is de eerste generatie die de wereld alleen maar met internet kent. Facebook zal populair blijven, maar daarbinnen komen steeds meer gesloten subgroepen van jong-volwassenen waartoe oudere generaties en kleine kinderen geen toegang hebben.

Facebook Messenger heeft de rol van email overgenomen. Waar je in Nederland nog vraagt: “Zit je op Facebook?”, zo is dat in het New Yorkse uitgaansleven inmiddels “Zit je op Instagram?”. Wel zijn veel nieuwe apps nog gelinkt aan een Facebook-account, zoals Spotify. What’s Appen binnen een bepaalde gesloten groep zal steeds populairder worden. Location-based dating Apps, zoals Tinder, worden steeds minder een sociaal taboe. Online privacybescherming wordt de grote trend in 2014. Snapchat zal daardoor gaan groeien. En Vine ook, want daar moet je minstens 17 jaar voor zijn, dus dat is voor volwassenen, en niet voor kinderen.

De trendsetters onder jong-volwassenen kijken uit naar de Smart Society van de toekomst, en gebruiken dat woord ook letterlijk als hun toekomstdroom. Ook de grote groep van volgers voorspelt dat onze samenleving steeds meer online zal gaan worden. Diepgaand trendonderzoek verdient een kleine groep van jong-volwassenen die social media en apps juist aan het verlaten zijn om meer echte, dat wil zeggen offline, belevenissen en sociale contacten te kunnen gaan hebben. Zij willen niet meer online worden gevolgd door bekenden en bedrijven vanwege hun privacy, meer persoonlijk menselijk contact en in fysieke winkels gezellig snuffelen, waarbij zij prijzen dan weer wel online vergelijken. Zij ruilen hun smartphones vrijwillig in voor simpele Nokiamodellen. Zij willen meer rust en concentratie in hun leven, ook om hun kosten te drukken door geldgebrek.

 

Scriptor

 

bron: Klaus van den Berg in MarketingTribune  via Nieuwsbank


Tags: , , , , ,


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑