Webadres webboulevard-workingmatterspuzzel

Published on maart 29th, 2013 | by scriptor

0

MyRecruiter.nl onderzoekt sociale-mediagebruik op de arbeidsmarkt

IM-People, de leverancier van de volledig geautomatiseerde selfservicetool voor het effectief en efficiënt werven, matchen en selecteren van hoger opgeleiden onderzoekt in samenwerking met Dr. Rory Sie Mcs. hoe het sociale netwerk hierbij optimaal kan helpen.

Sociale media
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een profiel op LinkedIn, Facebook of Twitter. Veel organisaties gebruiken vooral LinkedIn om in contact te komen met potentiële nieuwe medewerkers en op hun beurt vinden zij er in hun zoektocht naar passend werk achtergrondinformatie over bedrijven. Dit gaat nu nog redelijk traditioneel door vacatures weinig specifiek de sociale media in te slingeren. Het kenmerk van sociale netwerken is nou net dat gelijkwaardige personen met elkaar communiceren en informatie delen. En toch: bij werving en selectie benut men dit verschijnsel nog bijna niet.

Groepsvorming
Thomas van Beem, Algemeen Directeur van IM-People, licht dit toe. In de sociale media vindt een hoge mate van interactie plaats. Groepen personen communiceren er over onderwerpen die zij belangrijk vinden. Meestal zijn ze op zoek naar gelijkwaardige individuen met dezelfde normen en waarden, ‘peers’. Dit komt voort uit de onbewuste gedachte dat ‘iedereen die gelijk is aan mij leuker, interessanter en beter te vertrouwen is’. Daarom is het gebruik van sociale media ook zo groot. Het vertrouwen in ‘peers’ neemt steeds verder toe, wat betekent dat we veel meer waarde hechten aan wat ons netwerk ergens van vindt dan aan een mening van organisaties of merken. Door deze groepsvorming kan werving en selectie veel doelgerichter.

Werving en selectie
IM-People onderzoekt hoe ze met algoritmes voor individuen specifieke indicatoren als netwerkscores, bereik en relevantie kunnen bepalen. Door daarna dit inzicht en vacature-eisen te koppelen, kunnen vacatures heel gericht bij de relevante doelgroep onder de aandacht gebracht worden. De verwachting is om in de zomer een eerste versie te integreren in MyRecruiter.nl. Tot die tijd zoekt IM-People testgebruikers om het systeem te vervolmaken. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via sna@im-people.nl

Over MyRecruiter.nl
Met MyRecruiter.nl biedt IM-People werkgevers een volledig geautomatiseerde selfservicetool waarmee ze effectief en efficiënt hoger opgeleiden kunnen werven, matchen en selecteren. Een combinatie van moderne media, big-datatechnologie, en intelligente matching-algoritmiek biedt organisaties een maximaal arbeidsmarktbereik tegen lage communicatiekosten en een minimale verwerkingslast. De werkgever kan meteen zoeken in kwalitatief goede kandidaten: alleen de best matchende profielen direct via een eigen MyRecruiter.nl klantportaal. Dus: één kanaal voor alle on-line arbeidsmarktcommunicatie en een uiterst efficiënte afhandeling zodat geen tijd verloren gaat met niet passende kandidaten. Voor kandidaten biedt MyRecruiter.nl een continu aanbod van bij de ambitie en achtergrond passende jobs.

Over Dr. Rory Sie Mcs.
Rory Sie is als onderzoekscoördinator aan MyRecruiter.nl verbonden. Rory heeft een Master in Kunstmatige Intelligentie en is gepromoveerd aan de Open Universiteit op Social Network Analysis. Hij onderzocht uitgebreid de werking en het gebruik van Sociale Media in de context van arbeid en educatie.

Website: www.myrecruiter.nl
Blog: www.recruitmentnet.nl/blog/
Twitter: www.twitter.com/myrecr

Bron: IM People BV via Nieuwsbank

Tags: , , , ,


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑