TXTbureauToThePoint webboulevard-workingmatterspuzzel

Published on juni 1st, 2015 | by scriptor

0

Een homepage die werkt! Professionele site I

Als er een pagina is die zich bij uitstek leent om aandacht voor je dienst of product te vragen dan is het de homepage wel: hét verdeelstation vanwaaruit je je lezer leidt naar alle nuances over wat je te bieden hebt. Het is de welkomstpoort voor mogelijke klanten, en het is je kans om hun zoektocht tot een goed einde te brengen met jouw dienst of product. Waarom dan lees je er dan zo vaak het onhandige gebazel over wie de eigenaar is en waarom die zo is? Want: who cares? Dan zoekt een klant wel even verder!

Praktijk
Een duidelijk overzicht met activerende informatie, dat staat als het goed is op een homepage. In plaats daarvan lees je er inhoud die thuishoort in een sollicitatiegesprek of verslagen in betweterige stijl die kennis en kunde moeten laten doorschemeren. Een homepage moet verleiden tot verderklikken.

Hoe kijkt een klant?
Dat is als kijken in een etalage. Hebben ze wat ik zoek? (Homepage) Zo ja, is het in detail wat ik wil (doorklikken). Als klant wil je niet weten op welke middelbare school de dienstverlener zat. Als ze maar hebben wat je zoekt.

Wanneer werkt een homepage?
Een eerste vereiste is een passende uitstraling: zakelijk, deskundig of levendig…
overzichtelijk en gelinkt, uitnodigend en daarná verdiepend;
activerend;
en de klant staat in het centrum van de aandacht en niet de contentmanager!

Het leiden naar details over de dienst moet dan ook nog wat opleveren.
een startende ondernemer, net van school en eindelijk verlost van het onderwijsgezag, zoekt advies voor zijn bedrijf. Hij is bereid daarvoor te betalen. Op een homepage van een financieel adviseur klikt hij het woord starter aan en komt hier uit:
‘afhankelijk van het te starten bedrijf dient op basis van een ondernemingsplan, op papier duidelijk gemaakt te worden dat het bedrijf levensvatbaarheid heeft. Dit papieren plan dient om gezet te worden in de praktijk, waarbij wij als adviseurs proberen om u op het juiste pad te houden en de altijd aanwezige valkuilen proberen te omzeilen.’
Vrolijk en bemoedigend is dit niet geschreven, toch? Er rijzen vragen:
Ondernemingsplan, met een hoofdletter,…?
Huh?
Jullie adviseren dus niet ieder bedrijfstype?
Eeuuh, jawel..?!
..en papier is essentieel?
…op papier… dient duidelijk gemaakt te worden… dat
Wie moet dat plan schrijven?
Ja, de ondernemer natuurlijk!
Dat staat er niet.
Jawel!
‘Dien’ ik voor of na het gesprek dit papieren plan om te zetten in de praktijk?
Neee u begrijpt het niet! Wij helpen u bij dat omzetten.
O, gelukkig!
Jullie proberen mij op het juiste pad te houden?
Ja, en er zijn valkuilen! Altijd aanwezig!

Wat de klant echt moet weten is:
Deze adviseur kent het klappen van de zweep, bij het opstellen van een realistisch ondernemingsplan kan hij heel goed adviseren en echte startersfouten voorkomen met als resultaat: de bank is overtuigd en verleent krediet. Die boodschap maakt een heel andere indruk, waarschijnlijk realiseer je je als starter dat een dergelijk advies echt nodig hebt.

Scriptor

 

TXTbureauToThePoint

 

 

Tags: , , ,


About the Author



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑